آزادوار شهری به قدمت تاریخ

سنگ سنگ چله پا.

توضیحات:این بازی را با تعداد 6 و 7 نفر به بالا می شود انجام داد که یک نفر(بزرگتر از همه) اوستا می شود و بقیه در کنار هم قرار می گیرند ؛ روی یک خط و دست ها را پشت سر خود می آورند و اوستا با در دست داشتن یک سنگ معمولی در پشت سر بچه ها راه می رود و با خواندن شعر سنگ سنگ چله پا نه در زمین نه در هوا، در دست هر که هست بارا بازی را شروع می کند . در طی خواندن این شعر ، اوستا سنگ را به طوری که بقیه نفهمند در دست یکی از افراد قرار می دهد. با تمام کردن شعر، این فرد باید به طوری که پاهای بقیه افراد که در اطراف او و همبازی او هستند به او برخورد نکند؛ از گروه جدا می شود. اگر به درستی این کار را انجام داد به بازی برمی گردد و ادامه می دهد اما اگر دیگران توانستند به او ضربه ای وارد کنند فرد مورد نظر از بازی باید خارج شود. در واقع فردی که سنگ در دستش است باید سعی کند فرار کند و افراد دیگر باید سعی کند به او با پا ضربه بزنند. این کار آنقدر تکرار می شود تا فقط 2 نفر باقی بمانند. این دو نفر برنده بازی هستند.

قوانین بازی:

1-هر کس به دروغ و برای پرت کردن حواس دیگران حرکت کند، حذف می شود

2-در طی بازی هر کس به پشت سر خود نگاه کند، حذف می شود.

3-هر کس از کمر به بالا ضربه بزند، باید از بازی خارج شود.

4-اگر اوستا سنگ را در دست خود نگه دارد و در دست کسی نگذارد یا اینکه دو سنگ وارد بازی کند؛ حذف و به مدت دو شب ، حق بازی ندارد.

6-تشخیص یا عدم تشخیص برخورد ضربه با داور است و هیچکس حق اعتراض ندارد و در صورت ادامه اعتراض حذف می شود.امیدواریم از این بازی لذت ببرید.



نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:سنگ سنگ چله پا, , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تمامی حقوق برای سایت روستای آزادوار محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است